Usein kysytyt kysymykset
Usein kysytyt kysymykset aiheittain
Klikkaamalla valikosta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tuotteet
Jäsenyys: mikä se on ja mitä sillä saa?
- Jäsenyys sisältää kaikkien liikuntakeskusten kuntosalit, pallopeliryhmät sekä ryhmäliikunnan ja online-palvelut.
- Valittavana 12 kk, 4 kk ja 1 kk jäsenyys kertamaksulla tai jatkuva jäsenyys kuukausimaksulla.
- Osa-aikajäsenyys on voimassa kaikkina aikoina paitsi ma–to klo 15.00–20.30.
- 7 vuorokauden tyytyväisyystakuu.
- Normaali- ja etuasiakashintaisiin 12 kuukauden jäsenyyksiin sisältyy yhden kuukauden lomajäädytys.
- Kertamaksullisen jäsenyyden voimassaolo alkaa ensimmäisestä käyttökerrasta tai viimeistään 30 päivän kuluttua ostohetkestä. Kuukausimaksullinen jäsenyys alkaa verkosta ostettuna valitsemanasi ajankohtana tai asiakaspalvelupisteeltä ostettuna heti.
- Mikäli ostat jäsenyyden verkkokaupasta, tarvitset lisäksi kulkukortin käyttääksesi tilojamme ja leimataksesi itsesi palveluihin. Kortin saat asiakaspalvelustamme ensimmäisellä käyntikerralla.
- Online-palvelut ovat käytössäsi Technogym-sovelluksen kautta.
- Hinnaston ja alennuksiin oikeuttavat asiakasryhmät löydät Hinnasto ja maksutavat -sivulta.
10-kortti: mikä se on ja mitä sillä saa?
- 10-kortti sisältää kaikkien liikuntakeskusten kuntosalit, pallopeliryhmät sekä ryhmäliikunnan.
- 10-kortti sisältää varausoikeuden. Varauksia voi olla voimassa samanaikaisesti se määrä, jonka verran käyntejä on kortissa jäljellä. Voit osallistua useampaan palveluun käyntikertasi aikana.
- Valittavana myös osa-aikainen kortti: voimassa kaikkina aikoina paitsi ma–to klo 15.00–20.30.
- 10-kortin voimassaolo alkaa ostohetkestä ja on voimassa kuusi kuukautta (180 päivää) ostopäivästä.
- Mikäli ostat 10-kortin verkkokaupasta, tarvitset lisäksi kulkukortin käyttääksesi tilojamme ja leimataksesi itsesi palveluihin. Kortin saat asiakaspalvelustamme ensimmäisellä käyntikerralla.
Miten kurssi eroaa ryhmäliikuntatunnista tai pallopeliryhmästä?
Kurssit ovat ennalta ilmoitetun mittaisia kokonaisuuksia, joilla ohjaus tai opetus on aina etenevää. Kurssin opetuskerrat pidetään kerran viikossa, aina samaan aikaan ja samassa paikassa. Osallistujaryhmä pysyy samana koko kurssin ajan. Kurssit eivät sisälly jäsenyyteen, vaan niillä on erillinen asiakasryhmäkohtainen hinta.
Ryhmäliikuntatunnit ja pallopeliryhmät ovat viikoittaisia tunteja, joihin voi osallistua jäsenyydellä tai 10-kortilla tai kertamaksulla koska tahansa. Et tarvitse aiempaa kokemusta tunnista tai lajista, ellei tuntikuvauksessa muuta mainita. Tuntien sisältö voi vaihtua joka kerta, eikä ohjaus ole etenevää kuten kursseilla.
Asiakkuus
Voinko vaihtaa osa-aikajäsenyyden normaaliksi jäsenyydeksi?
Voit vaihtaa osa-aikajäsenyyden normaaliksi jäsenyydeksi maksamalla jäsenyyksien välisen erotuksen kokonaisuudessaan. Erotus maksetaan jäsenyyden koko voimassaoloajalta.
Voit vaihtaa jäsenyyden osa-aikajäsenyydeksi seitsemän päivän tyytyväisyystakuun puitteissa. Tämän jälkeen rahanpalautus ei ole mahdollinen.
Mikä on Haka-kirjautuminen ja Haka-tunnus?
Haka on Suomen käytetyin korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten käyttäjätunnistusjärjestelmä. Kun rekisteröidyt UniSportin asiakkaaksi ja kirjaudut verkkopalveluumme Haka-tunnuksellasi, latautuu tieto opiskelija- tai henkilökuntastatuksestasi automaattisesti järjestelmäämme, näet asiakasryhmäsi mukaiset hinnat verkkokaupassamme ja voit ostaa palveluita alennetuin hinnoin.
Miten todistan olevani oikeutettu alennukseen?
Korkeakoulussa opiskelevana tai työskentelevänä voit kirjautua Haka-tunnuksella, joka tunnistaa statuksesi ja voit ostaa palvelun alennettuun hintaan.
Hinnasto -sivulta löydät tiedon, millä muilla tavoin todistat olevasi oikeutettu alennukseen.
Mitä teen: Opiskeluoikeus loppui enkä pääse kirjautumaan tunnuksellani verkkokauppaan?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 272 0701 tai sähköpostitse unisport.asiakaspalvelu@helsinki.fi. Tarvitsemme toisen sähköpostiosoitteen korkeakoulusi sähköpostiosoitteen tilalle. Tämän jälkeen pääset käyttämään asiakastiliäsi kuten ennenkin. Toimi samoin, jos työsuhteesi korkeakoulussa päättyy.
Milloin ostamani jäsenyys tulee voimaan?
- Kertamaksullinen jäsenyys aktivoituu ensimmäisestä käyntikerrasta, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua ostohetkestä, mikäli et käytä jäsenyyttäsi ennen tätä. Jos teet varauksen ryhmäliikuntatunnille tai pallopeliryhmään, jäsenyys aktivoituu osallistuessasi varaamasi palveluun. Jäsenyys aktivoituu myös, vaikka et käytä varaustasi. Käyttämättömästä varauksesta tilisi lukitaan, kunnes olet maksanut hinnaston mukaisen uudelleenaktivointimaksun.
- Kuukausimaksullinen jäsenyys alkaa verkosta ostettuna valitsemanasi ajankohtana tai asiakaspalvelupisteeltä ostettuna heti.
- 10-kortti aktivoituu heti ostohetkestä.
Muistathan noutaa kulkukortin Kluuvin, Kumpulan tai Otaniemen asiakaspalvelusta aukioloaikoina ennen ensimmäistä käyntiä.
Voinko käydä tutustumassa UniSportiin ennen ostopäätöstä?
Kyllä, UniSportissa treenaat ilmaiseksi ensimmäisellä kerralla! Tutustumiskäyntiin sisältyy kuntosalin käyttö, ryhmäliikunta sekä yleiset palloiluvuorot. Voit halutessasi tehdä varauksen etukäteen yhdelle haluamallesi tunnille tai vuorolle kertakäynnin voimassaoloajan puitteissa.
Tutustumiskäynnin voi varata verkkokaupasta mihin tahansa keskukseen luomalla asiakastilin verkkosivuillamme ja ostamalla ilmaisen kertakäynnin verkkokaupasta koodilla "freevisit". Koodi toimii vain ensimmäisen kerran. Asiakastili ei sido sinua mihinkään. Voit myös lunastaa ilmaisen käynnin Kluuvissa, Kumpulassa ja Otaniemessä asiakaspalvelusta aukioloaikoina.
Suosittelemme asiakkaaksi rekisteröitymistä jo etukäteen verkkopalvelussamme. Se nopeuttaa asiointia asiakaspalvelussa!
Voinko laittaa jäsenyyden tauolle?
Normaali- ja etuasiakashintaiseen kahdentoista (12) kuukauden jäsenyyteen sisältyy yhden kuukauden lomajäädytys (ei siis koske opiskelija- ja henkilökunta-asiakasryhmiä).
Lisäksi jäsenyyden jäädyttäminen on mahdollista seuraavissa tilanteissa:
- sairausloma tai liikuntakielto,
- vaihto-opiskelu tai väliaikainen muutto pois pääkaupunkiseudulta,
- raskaus sekä
- ase- tai siviilipalvelus.
Palveluiden käyttäminen
Mitä tarvitsen mukaan ensimmäisellä kerralla tullessani UniSportiin treenaamaan?
Voit rekisteröityä ensin asiakkaaksi netissä. Ensimmäinen käynti on ilmainen tutustumiskäynti koodilla freevisit. Saat tutustumiskäynnin ja kertakäynnin ostaessasi pin-koodin, jolla pääset kulkemaan tiloissa.
Jäsenyyden tai 10-kortin käyttöön tarvitset kulkukortin, jonka saat Kluuvista, Kumpulasta tai Otaniemestä asiakaspalvelun aukioloaikoina. Voit ostaa minkä tahansa sisäänpääsyyn oikeuttavan tuotteen netissä tai paikan päällä asiakaspalvelusta Kluuvissa, Kumpulassa ja Otaniemessä.
Mukaan tarvitset lukon pukukaappiin tai säilytyslokerikkoon. Sen voit myös ostaa tai vuokrata paikan päällä asiakaspalvelun aukioloaikoina (pl. Töölö). Lisäksi tarvitset liikuntavaatteet, sisäkengät tai sukat ja hikipyyhkeen.
Lisätietoja ensikertalaiselle: Liity asiakkaaksi.
Tililläni on uudelleenaktivointimaksu, mitä se tarkoittaa?
Perimme uudelleenaktivointimaksun, mikäli jätät saapumatta varaamallesi ryhmäliikuntatunnille tai pallopeliryhmään, etkä peru varaustasi perumisajan sisällä. Asiakastilillesi muodostuu käyttöesto, kunnes uudelleenaktivointimaksu viisi (5) euroa on maksettu.
Vältät uudelleenaktivointimaksun perumalla tarpeettomat varaukset tai saapumalla käyttämään varaamasi palvelun.
Miksei tunneille voi mennä myöhässä?
Myöhässä saapuminen häiritsee muiden asiakkaiden osallistumista ja ohjaajan työskentelyä: Välineiden kuljettelu muiden osallistujien lomassa tunnin jo alettua olisi vaarallista. Rauhallisilla tunneilla, esimerkiksi joogassa, rauhoittuminen ja rentoutuminen tunnin alussa on taas tärkeä osa harjoitusta.
Toivomme siis, että kunnioitat niin ohjaajan työtä kuin muita osallistujia saapumalla ajoissa tunnille. Suljemme ryhmäliikuntasalien ovet, kun tunti alkaa. Sen jälkeen tunnille ei voi enää osallistua.
Kuinka monta varausta voin tehdä ryhmäliikuntatunneille tai pallopeliryhmiin?
Jäsenyydellä voi olla seitsemän varausta kerrallaan ryhmäliikuntatunneille tai pallopeliryhmiin. 10-korttiasiakkaana varauksia voi olla yhtä monta kuin käyntejä on jäljellä. Kertakäynti oikeuttaa yhden varauksen tekemiseen. Kerromme varausehdoista ja -ajoista tarkemmin käyttöehdoissamme. Kannattaa tutustua myös niihin.
Kuinka paljon aikaisemmin varaus pitää perua?
Eri palveluitamme koskevat eri peruutusajat:
- Yksittäisen varauksen ryhmäliikuntatunnille tai pallopeliryhmään voit perua maksutta viimeistään kaksi (2) tuntia ennen palvelun alkamista.
- Hieronta-, kenttä- ja salivarauksen voit perua maksutta 24 tuntia ennen palvelun alkamista.
- Kurssivarauksen voit perua maksutta seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkamista.
Kerromme varaus- ja peruutusajoista tarkemmin käyttöehdoissamme. Kannattaa tutustua myös niihin.
Miten ryhmäliikuntatunneille ja pallopeliryhmiin jonottaminen toimii?
Jos tunti on varattu täyteen, voit varata jonopaikan. Seuraa sähköpostiasi tai varausjärjestelmää saadaksesi tiedon, saatko paikan tunnilta. Jonosta voit saada paikan tunnille viimeistään kaksi (2) tuntia ennen sen alkua. Tämän jälkeen varaukset ovat lukittuja.
Jonopaikkaa koskee samat peruutusehdot kuin varsinaista paikkaa: Muista perua jonovarauksesi yksittäiselle tunnille viimeistään kaksi (2) tuntia ennen sen alkua, mikäli et aio osallistua tunnille. Mikäli et saanut paikkaa eli noussut tunnille, ei jonopaikkaa tarvitse perua, emmekä peri varauksesta uudelleenaktivointimaksua.
Myös kursseille on jonotuspaikat, jolta voi saada paikan kurssilta ja joka on peruttava viimeistään seitsemän (7) vuorokautta ennen sen alkua.
Yleistä asioinnista
Miten saan uuden kulkukortin kadonneen tilalle?
Voit ostaa uuden kulkukortin liikuntakeskusten asiakaspalvelusta (Kluuvi, Kumpula ja Otaniemi). Uuden kortin hinta on viisi euroa.
Miten maksan liikuntaseteleillä?
Voit maksaa liikuntaseteleillä asiakaspalvelussamme Kluuvissa, Kumpulassa ja Otaniemessä. Voit maksaa niillä jäsenyyden, ja 10-kortteja sekä kertakäyntejä, sulkapallon kertavuoroja, kursseja, harjoitusohjelmia ja personal training -palveluita.
Voiko UniSportin keskuksiin saapua autolla?
Osalla keskuksistamme on omia maksuttomia parkkeja, osassa taas kaupungin maksullisia. Tarkemmat keskuskohtaiset tiedot löydät keskusten omilta sivuilta.
Säilytättekö löytötavaroita?
Kyllä. Säilytämme löytötavaroita kaksi viikkoa, jonka jälkeen viemme ne kierrätykseen tai niitä tarvitseville yhdistyksille. Arvotavarat toimitamme poliisille.
Onko keskuksissa lukittavia säilytyskaappeja?
Keskuksissamme on riippulukolla lukittavat kaapit pukuhuoneissa ja osassa keskuksista myös käytävillä. Niihin tarvitset oman riippulukon, jonka voit ostaa tai vuokrata asiakaspalvelusta (Kluuvi, Kumpula ja Otaniemi).
Onko UniSportin keskuksissa saunaa?
Saunat löytyvät Kluuvin, Meilahden sekä Kumpulan toimipisteistämme. Tarkista saunojen lämmitysajat keskusten omilta sivuilta.
Saunat ovat lisäpalvelu, jonka voimme tarjota muutamassa toimipisteissä. Niiden sulkeminen tai käytön rajoittaminen ei oikeuta jäsenyyden tai 10-kortin maksun palauttamiseen.