Asiakkaita ja asiakasneuvoja Kluuvin asiakaspalvelussa

Usein kysytyt kysymykset

Mitä Unisportin kausikortilla saa? Lähden vaihtoon, mitä tapahtuu kausikortille? Miten eroa on kurssilla ja viikkotunnilla? Tältä sivulta löydät tietoa ja vastaukset meiltä useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Asiakkuus

Kausikortti, mikä se on ja mitä sillä saa?

Kausikortti on määräaikainen UniSportin asiakkuus.

Kausikortilla voit osallistua ryhmäliikuntaan, pallopeliryhmiin ja treenata kuntosaleilla kaikissa liikuntakeskuksissamme. Kortti sisältää varausoikeuden ryhmäliikuntatunneille ja pallopeliryhmiin.

Lisäksi kausikortti sisältää livestriimattavat eli suoratoistetut online-tunnit ja runsaasti treenitallenteita käytettäväksesi milloin haluat.

Kausikortin voit ostaa yhdeksi (1), neljäksi (4) tai kahdeksitoista (12) kuukaudeksi. Kausikortteja on kaksi erilaista:

  • Kokopäiväkortilla treenaat milloin tahansa keskustemme aukioloaikoina.
  • Puolipäiväkortilla palvelut ovat käytössäsi ma–pe ennen klo 15.00 ja 20.30 jälkeen sekä la–su koko päivän

Kausikorteissa on asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu. Hinnaston ja alennuksiin oikeuttavat asiakasryhmät löydät Hinnasto ja maksutavat -sivulta.

Mikä on online-kausikortti?

Online-kausikortti on määräaikainen asiakkuus online-palveluihimme. Online-kortilla treenaat livestreamatuilla eli suoratoistetuilla ryhmäliikuntatunneillamme. Lisäksi käytössäsi on runsaasti videotallenteita erilaisiin treenitarpeisiin.


Online-palvelut ovat käytössäsi Mywellness-sovelluksen kautta.

 

10-kortti, mikä se on ja mitä sillä saa?

10-kortti on kymmenen kerran sarjakortti UniSportiin.

10-kortilla voit osallistua ryhmäliikuntaan, pallopeliryhmiin ja treenata kuntosaleilla kaikissa liikuntakeskuksissamme. 10-kortti on voimassa 6 kuukautta sen ensimmäisestä käyttökerrasta. 10-korrtteja on kaksi erilaista:

  • Kokopäiväkortilla treenaat milloin tahansa keskustemme aukioloaikoina.
  • Puolipäiväkortilla palvelut ovat käytössäsi ma–pe ennen klo 15.00 ja 20.30 jälkeen sekä la–su koko päivän

10-kortti sisältää varausoikeuden ryhmäliikuntatunneille ja pallopeliryhmiin. Kuntosalille voit mennä milloin tahansa keskustemme aukioloaikoina. Samalla käyntikerralla voit osallistua useampaan edellä mainituista palveluista.

10-korteissa on asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu. Hinnaston ja alennuksiin oikeuttavat asiakasryhmät löydät Hinnasto ja maksutavat -sivulta.

Mitä eroa on puoli- ja kokopäiväkortilla?

Puolipäiväkortti on käytössäsi ma-pe ennen klo 15.00 sekä klo 20.30 jälkeen JA lauantaisin ja sunnuntaisin aukioloaikojen mukaan.

Kokopäiväkorttilla palvelut taas ovat käytössäsi aina kaikkina keskustemme aukioloaikoina.

Voinko vaihtaa puolipäiväkortin kokopäiväkorttiin?

Kyllä, mikäli kausikorttisi on vielä voimassa. Kortin saat päivitettyä maksamalla korttien välisen erotuksen kokonaisuudessaan. Erotus maksetaan koko ajalta, joten se, kuinka vanha korttisi on, ei vaikuta hintaan.

Voinko vaihtaa kokopäiväkortista puolipäiväkorttiin?

Kokopäiväiväkortin vaihto puolipäiväiseen onnistuu ainoastaan seitsemän (7) päivän tyytyväisyys takuun puitteissa. Tämän jälkeen vaihto ei ole mahdollinen, sillä asiakas on jo käyttänyt palveluitamme kokopäiväisesti, emmekä voi enää palauttaa rahoja.

Mitä tarkoittaa Haka-kirjautuminen tai Haka-tunnus?

Haka on Suomen käytetyin korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten käyttäjätunnistusjärjestelmä, jolla on noin 326 000 loppukäyttäjää. Haka-käyttäjätunnistus on myös väylä lähes 300:en palveluun, joihin kirjaudutaan tätä nykyä yli 30 miljoonaa kertaa vuodessa.

Kun rekisteröidyt palveluidemme käyttäjäksi tai kirjaudut verkkopalveluumme haka-tunnustasi käyttäen, latautuu tieto opiskelija- tai henkilökuntastatuksestasi automaattisesti järjestelmäämme, näet asiakasryhmäsi mukaiset hinnat verkkokaupassamme ja voit ostaa palveluita muun muassa alennetuin hinnoin.

Miten todistan olevani oikeutettu alennukseen?

Hinnasto- ja maksutavat -sivulta löydät tiedon, millä kaikilla tavoin todistat olevasi oikeutettu alennnukseen.

Asiakkaaksi-sivulta löytät taas lisätietoa aloittamisesta.

Opiskeluoikeuteni loppui, enkä pääse kirjautumaan, vaikka minulla on kausikortti. Mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 02941 22151 tai sähköpostitse unisport.asiakaspalvelu@helsinki.fi. Tarvitsemme toisen sähköpostiosoitteen korkeakoulusi/koulusi sähköpostiosoitteen tilalle. Tämän jälkeen pääset käyttämään asiakastiliäsi kuten ennenkin.

Milloin ostamani kausikortti tulee voimaan?

Kausikortti aktivoituu ensimmäisestä käyntikerrasta tai viimeistään 30 päivän kuluttua ostohetkestä, mikäli et käytä korttia ennen tätä.
Jos teet varauksen ryhmäliikuntatunnille tai pallopeliryhmään, kausikortti aktivoituu osallistuessasi varaamasi palveluun.

Kortti aktivoituu myös, mikäli et käytä varaustasi. Sen lisäksi käyttäjätilillesi asetetaan 5 euron uudelleenaktivointimaksu käyttämättömästä varauksesta.


Kts. uudelleenaktivointimaksu.

Hei, mikäli asioit verkossa, muistathan noutaa asiakaspalvelupisteestä kulkukorttisi ensimmäisen käynnin yhteydessä!

Voinko käydä tutustumassa UniSportiin ennen ostopäätöstä?

Kyllä, UniSportissa treenaat ilmaiseksi ensimmäisellä kerralla! Tutustumiskertaan sisältyy kuntosalin käyttö, ryhmäliikunta sekä yleiset palloiluvuorot, mikäli tunneilla ja vuoroilla on tilaa.

Mukaan tarvitset vain henkilökortin/ajokortin, jolla todistat henkilöllisyytesi. Luomme sinulle asiakastilin ja meille jää tieto, että olet käyttänyt tutustumisedun. Asiakastili ei sido sinua mihinkään.


Suosittelemme asiakkaaksi rekisteröitymistä jo etukäteen verkkopalvelussamme. Se nopeuttaa asiointia asiakaspalvelussa!

 

Voinko tuoda kaverin mukaan salille tutustumaan?

Kyllä, UniSportissa kaverisi treenaa ilmaiseksi ensimmäisellä kerralla! Tutustumiskertaan sisältyy kuntosalin käyttö, ryhmäliikunta sekä yleiset palloiluvuorot, mikäli tunneilla ja vuoroilla on tilaa.

Mukaan tarvitsee vain henkilökortin/ajokortin, jolla todistaa henkilöllisyys. Luomme vierailijalle asiakastilin ja meille jää tieto, että tutustumisetu on käytetty. Asiakastili ei sido mihinkään.

Suosittelemme asiakkaaksi rekisteröitymistä jo etukäteen verkkopalvelussamme. Se nopeuttaa asiointia asiakaspalvelussa!

Voiko kausikortin jäädyttää / laittaa tauolle?

Kyllä. Normaali-, sekä etuasiakashintaisiin 12 kuukauden kausikortteihin sisältyy yhden (1) kuukauden lomajäädytys.

Lisäksi kausikortin jäädyttäminen on mahdollista kaikille korteille seuraavissa tilanteissa:

  • sairausloma/liikuntakielto,
  • vaihto-opiskelu tai väliaikainen muutto pois pääkaupunkiseudulta,
  • raskaus sekä
  • ase- tai siviilipalvelus.

Palveluiden käyttäminen

Mitä tarvitsen mukaan ensimmäisellä kerralla tullessani UniSporttiin treenaamaan?

Mukaan tarvitset henkilöllisyystodistuksen ja nahdolliset alennustodistukset rekisteröitymistä varten sekä liikuntavaatteet, sisäjalkineet, juomapullon ja hikipyyhkeen sekä oman riippulukon pukukaappia varten. Lukon voit myös ostaa tai vuokrata asiakaspalvelustamme.

 

Tililläni on uudelleenaktivointimaksu, mitä se tarkoittaa?

Perimme uudelleenaktivointimaksun, mikäli jätät  saapumatta varaamaasi kausi- tai 10-korttipalvelun, kuten esimerkiksi ryhmäliikuntatunnille, etkä peru varaustasi perumisajan sisällä.  Liäksi kortillasi on käyttöesto, kunnes uudelleenaktivointimaksu on maksettu. Maksu on 5 €. Käyttöesto poistuu sen maksettuasi.

Vältät uudelleenaktivointimaksun perumalla tarpeettomat varaukset tai saapumalla käyttämään varaamasi palvelun.

Miksei tunneille voi mennä myöhässä?

Suljemme ryhmäliikuntasalien ovet, kun tunti alkaa. Kun tunti on alkanut, tunnille ei voi enää osallistua. Saapuessasi myöhässä häiritset muiden osallistujien sekä ohjaajan tuntia ja keskittymistä.

Osalla tunneista käytämme välineitä, jotka noudetaan treenipaikalle aina tunnin alussa. Välineiden kuljettelu muiden osalistujien lomassa tunnin jo alettua on myös vaarallista. Rauhallisemmilla tunneilla, kuten esimerkiksi joogassa, rauhoittuminen ja rentoutuminen tunnin alussa on tärkeä osa tuntia.

Toivomme siis, että kunnioitat niin ohjaajan työtä kuin muita osallistujia saapumalla ajoissa tunnille.

 

Miten kurssi eroaa ryhmäliikuntatunnista?

Kurssit ovat ennalta ilmoittamamme mittaisia kokonaisuuksia, joilla ohjaus tai opetus on aina etenevää. Kurssin opetuskerrat pidetään kerran viikossa, aina samaan aikaan ja samassa paikassa. Osallistujaryhmä pysyy samana koko kurssin ajan. Kurssit eivät sisälly kausikorttiin, vaan perimme niistä erillisen maksun asiakasryhmäsi mukaan.

Ryhmäliikuntatunnit ovat viikottaisia tunteja, jotka sisältyvät kausi- tai 10-korttiin. Tunneille voit osallistua koska tahansa kauden aikana. Et tarvitse aiempaa kokemusta tunnista tai lajista, ellei tuntikuvauksessa muuta mainita. Tuntien sisältö voi vaihtua joka kerta, eikä ohjaus ole etenevää kuten kursseilla.

Täytyykö kursseista maksaa erikseen, jos on kausikortti?

Kyllä, perimme kurssista erillisen kurssikohtaisen maksun asiakasryhmäsi mukaan. Kurssit eivät sisälly kausikortitin. Katso myös kysymys miten kurssi eroaa ryhmäliikunnasta?

Kuinka monta ryhmäliikuntavarausta voin tehdä?

Sinulla voi olla seitsemän (7) ryhmäliikuntatuntia varattuna kerrallaan. Kerromme varausehdoista ja -ajoista tarkemmin käyttöehdoissamme. Kannattaa tutustua myös niihin.

Kuinka paljon aikaisemmin varaus pitää perua?

Eri palveluitamme koskevat eri peruutusajat.

  • Kausi- ja 10-korttipalveluiden (ryhmäliikunta ja pallopeliryhmät) varauksen voit perua maksutta viimeistään kaksi (2) tuntia ennen palvelun alkamista.
  • Hieronta-, sulkapallo, sekä kenttä- ja salivarauksen voit perua maksutta 24 tuntia ennen palvelun alkamista.
  • Kurssivarauksen voit perua maksutta seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkamista.

Kerromme varaus- ja peruutusajoista tarkemmin käyttöehdoissamme. Kannattaa tutustua myös niihin.


 

Miten ryhmäliikuntatunneille jonottaminen toimii?

Jos tunti on varattu täyteen, voit varata niin sanotun jonopaikan. Seuraa sähköpostiasi tai varausjärjestelmä saadaksesi tiedon, saatko paikan tunnilta. Jonosta voit saada paikan tunnille viimeistään kaksi (2) tuntia ennen kyseisen tunni alkua. Tämän jölkeen tunnit ovat lukittuja.

Jonopaikkaa koskee samat peruutusehdot kuin varsinaista paikkaa. Muista perua jonovarauksesi viimeistään kaksi (2) tuntia ennen kyseisen tunnin alkua, mikäli et aio osallistua tunnille. Mikäli et saanut paikkaa eli noussut tunnille, ei jonopaikkaa tarvitse perua, emmekä peri varauksesta uudelleenaktivointimaksua. .

Voinko tuoda oman personal trainerin mukanani salille?

UniSportin ulkopuoliset personal trainerit voivat tuoda asiakkaitaan UniSportin tiloihin vain, jos hän maksaa 500 euron vuosimaksun tilojemme käytöstä.

Lisäksi treenaavana asiakkaana sinulla tulee olla voimassa oleva pääsyoikeus UniSportin saleille eli kausikortti, 10-kortti tai kertamaksu.

 

Yleistä asioinnista

Kuinka salilla pidetään huolta hygieniasta?

Toivomme sinun huolehtivan käsihygieniastasi. Vesipisteiltä löytyy käsisaippuaa ja useasta eri paikasta tiloissa on tarjolla käsidesiä, joita voit käyttää sekä ennen ja jälkeen treenin, että sen lomassa

Useista paikoista kuntosaleissa ja muissa treenitiloissa löydät pesuainetta sekä paperia laitteiden puhdistamista varten. Puhdistathan laitteet ja välineet aina käytön jälkeen. Myös henkilökuntamme puhdistaa laitteet säännöllisesti sekä huolehtii puhdistustarvikkeiden saatavuudesta .

Lisäksi kuntosalietikettimme mukaisesti käytä sukkia tai sisäkenkiä salillamme hygieniasyistä. Suosittelemme myös, että käytät treenipyyhettä itsesi ja laitteiden tai välineiden välissä.

Kuntosalietikettiin voit tutustua tästä.

Kadotin sporttikorttini. Miten saan uuden?

Uuden sporttikortin voit ostaa liikuntakeskusten asiakaspalvelusta (Kluuvi, Kumpula, Otaniemi, Viikki). Uusi sporttikortti maksaa 5 €.

Miten maksan liikuntaseteleillä?

Voit maksaa liikuntaseteleillä kaikissa asiakaspalvelupisteissämme (Kluuvi, Kumpula, Otaniemi, Viikki). Liikuntaseteleillä voit maksaa kausi- ja 10-kortteja, sulkapallon kertavuoroja, kursseja, harjoitusohjelmia ja personal training -palveluita.

Lisää maksutavoista voit lukea täältä.

Voiko UniSportin keskuksiin saapua autolla?

Osalla keskuksistamme on omia maksuttomia parkkeja, osassa taas kaupungin maksullisia. Tarkemmat keskuskohtaiset tiedot löydät keskusten omilta sivuilta

Säilytättekö löytötavaroita?

Kyllä. Säilytämme löytötavaroita kaksi viikkoa, jonka jälkeen viemme ne kierrätykseen tai niitä tarvitseville yhdistyksille.

Onko pukuhuoneissa lukollisia säilytyskaappeja?

Kaikissa tiloissamme on lukittavat pukukaapit pukuhuoneissa.

Töölön keskuksessa on lukolliset kaapit. Muissa keskuksissa riippulukolla lukittavat kaapit. Niihin tarvitset oman riippulukon. Voit ostaa tai vuokrata lukon asiakaspalvelusta (Kluuvi, Kumpula, Otaniemi, Viikki).

 

Onko UniSportin keskuksissa saunaa?

Saunat löytyvät Kluuvin, Porthanian, Meilahden sekä Kumpulan toimipisteistämme. Tarkista saunojen lämmitysajat keskusten omilta sivuilta.

Huomaathan, että saunat eivät ole kausikorttipalvelu, vaan lisäpalvelu, jonka voimme tarjota muutamassa toimipisteissä. Saunojen sulkeminen tai niiden käytön rajoittaminen ei oikeuta kausikortin maksun palauttamiseen.