Kuva personal trainerista jalkakyykkyä kuntosailla harjoittelevan asiakkaan kanssa.

Sanna Elonen

Personal Trainer (PT-taso 2)
Sanna Elonen unisport personal trainer

Ota yhteyttä

sanna.elonen@helsinki.fi

Koulutus

  • Liikunnanohjaaja AMK
  • Palomies-ensihoitaja
  • Personal trainer
  • Fustra Personal trainer
  • Les Mills ryhmäliikunnanohjaaja
  • Cross Training ohjaaja
  • Juoksuvalmentaja
  • Fysioterapia AMK opiskelija

Liikuntatausta ja työkokemus

Olen liikunta-alan ammattilainen lähes 15 vuoden takaa ja toiminut sen aikana useissa eri rooleissa: projektipäällikkönä, kuntosalivastaavana, valmentajana, sekä yrittäjänä. Olen peruskoulutukseltani liikunnanohjaaja AMK ja palomies-ensihoitaja ja tämän lisäksi takana on liuta muita tutkintoja, joka ehkä kertoo loputtomasta halusta oppia lisää ja ymmärtää ihmisen toimintaa kokonaisvaltaisemmin. Tutkintojeni määrä kasvaa yhdellä lisää valmistuessani fysioterapeutiksi tuota pikaa.
Liikunta-alalta löytyy kilpailu-, opiskelu- sekä työhistoriaa ja olen tottunut pistämään pääni mukaan erilaisiin tapahtumiin sekä projekteihin. Olen ohjannut monen tasoisia ryhmiä lapsista ammattilaisurheilijoihin, mutta tällä hetkellä vaikutan enemmän yksilövalmennuksessa. Suuri intohimoni on ymmärtää syy-seurausten välistä yhteyttä ja selvittää erilaisiin kipu- tai ongelmatilanteisiin ratkaisuja asiakkaan elämänlaadun parantamiseksi.

Vahvuudet

Kattava ja monipuolinen työhistoriani näkyy ammattitaidossani nähdä yksilölliset erot ja haasteet esimerkiksi painonpudotuksessa tai voimantuottoon liittyvissä ongelmatilanteissa. Rakkauteni ammattiani kohtaan näkyy ennenkaikkea rikkaassa työmotivaatiossani ja halussani vaikuttaa asiakkaani tuloksiin perustavanlaatuisesti. Korostan tulosten kannalta sekä treenimetodeista tärkeimpänä psyykkisen pääoman vahvistamista ja uskomista itseensä. Sillä, jos haluaa pysyviä muutoksia, on omat tavoitteet ymmärrettävä ja sisäistettävä siten, että se aidosti palvelee oma elämää. Osaan motivoida ja opastaa niin fyysisten kuin psyykkisten ominaisuuksien parissa ja pyrin aina saamaan asiakkaani ymmärtämään, miksi juuri kyseistä harjoittelua tehdään. Vahvuuksiini kuuluu: voimantuoton lisäämiseen liittyvät seikat, lihaksen hermottaminen, lihasepätasapainon tasapainottaminen, painonpudotus ja elämäntapamuutokset, kheonpainoharjoitteet sekä liikkuvuuden lisääminen.
Liikunta ja hyvinvointi ovat minulle elinehto, ja sen parissa työskenteleminen on minulle ainoa luonnollinen vaihtoehto. Olen helposti lähestyttävä persoona, sekä pidän vuorovaikutteisesta työstä ja tunnen olevani siinä vahvoilla. Kaiken lisäksi, treenaamisestamme tulee hauskaa.

Oma harjoitteluni

Treenaan erittäin monipuolisesti ja puhun vahvasti sen puolesta. Oma lajitausta on kattava ja harrastukset edelleen hyvin monipuoliset - esimerkkinä kehonpainoharjoittelu, pitkän matkan juoksu sekä tanssi. Osa syynä monipuoliseen treenaamiseen liittyy myös ammattini vaativat edellytykset, sillä palomiehen ammatti vaatii erittäin kovaa sekä monipuolista kuntoa ja rautaista mieltä. Tärkeintä on säilyttää tekemisen ilo treenatessa ja kuunnella omaa kehoa.

Ohjauskielet

suomi, englanti, ruotsi

Kampukset

Kumpula